Vrolijke raamhanger

Peuterkunst is vooral kunst die gericht is op het proces. Precies zoals het ook moet zijn vind ik. Heb jij weleens een peuter kunst zien maken? Ze pakken dit hetzelfde aan als ze met alles doen, het is één grote ontdekkingsreis allemaal. Plezier en ontdekken staan altijd voorop. Het projectje waar Joren en ik de afgelopen dagen aan werkten sluit hier mooi bij aan. 
Mocht je het zelf ook willen proberen; hieronder staat wat je nodig hebt.

Wat heb je nodig?

- Vliegerpapier
- Plakfolie
- Figuurpons
- Stevig papier
- Hobbymesje
- Snijmat
- Lijm

Hoe doe je het?

Het grootste plezier was hier het voorbereidende stukje. Samen met Joren ponste ik uit vliegerpapier een hele lading sterren. Wat een feest was dat! Samen het papier tussen de pons stoppen, samen duwen op de pons (later ook zelf) en dan het plezier van het vinden van de ster onder de pons. 'Hallo ster!'
 


Neem de tijd voor dit proces. Volg je peuter! Wat vindt hij leuk? Denk je eens in dat jij een klein kind bent en je dit nog nooit gezien hebt? Kun je je de verwondering indenken? 


Als dit leukste onderdeel achter de rug is begint het plakken. Hiervoor heb ik vooraf twee passe-partouts gesneden uit een stevig stuk papier. Op een van de raamwerkjes plakte ik een stuk plakfolie dat de hele opening bedekte. 
Joren kon hier op zijn gemakje de sterren opplakken. 


Bedenk dat het ook hier om het proces draait. Eerst werd het raamwerk eens even aan een grondig onderzoek onderworpen. Dat plakfolie is ook echt leuk spul! Het blijft zo lekker aan je handen kleven. 

Nadat alle sterren erop zaten plakte ik nog een stuk plakfolie eroverheen. Als laatste gaat het tweede passe-partout erop. En klaar is je vrolijke raamhanger! 
Simpel maar met een heel gezellig resultaat. 


Oh en dat koppie als het kunstwerk hangt... 


Ga jij er ook mee aan de slag met jouw peuter? 


Reacties